Palvelumuotoilun valmennussarja 3.2. – 22.3.2021
Tervetuloa palvelumuotoilun valmennussarjaan 3.2. – 22.3.2021!
Palvelumuotoilun lähtökohtana on asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen, jossa palvelu rakennetaan vastaamaan sekä asiakkaan tarpeita että yrityksen liiketoiminnan tavoitteita.
Palvelumuotoilun valmennussarja koostuu neljästä valmennuskerrasta (á 4 h), joiden sisällöt käsittelevät mm. palvelumuotoilun perusteita ja tavoitteita, palvelumuotoilun prosessia sekä sen toteuttamista. Valmennuksen aikana yritykset saavat työvälineitä oman toimintansa kehittämiseen palvelumuotoilun keinoja hyödyntäen.
Valmennuksen ajankohdat *:
- ke 3.2. klo 12-16 Johdatus palvelumuotoiluun ja muotoiluajatteluun
- ke 17.2. klo 12-16 Palvelumuotoilun prosessi – OSA I
- ke 10.3. klo 12-16 Palvelumuotoilun prosessi – OSA II
- ma 22.3. klo 12-16 Palvelumuotoilun johtaminen
Ilmoittautuminen ke 27.1. mennessä osoitteessa: https://tinyurl.com/y5uudccu. Teams-linkki lähetetään ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen pari päivää ennen jokaista valmennuskertaa.
Valmennussarja on räätälöity hyvinvointi- ja terveysteknologia-alan yrityksille, jotka ovat ReissuEllu – hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hankkeen yrityskumppaneita. Valmennukseen voivat osallistua myös hankkeen ulkopuoliset yritykset.
Valmennus järjestetään Teamsin välityksellä, ja se on yrityksille maksuton. Toimivien yhteyksien takaamiseksi osallistujamääräksi on asetettu max 3 hlöä / yritys.
Kouluttaja: FT, palvelumuotoilun kouluttaja Marjo Kamila.
Valmennus toteutetaan ReissuEllu-hankkeen kautta, jonka rahoittavat Euroopan sosiaalirahasto ja Etelä Savon elinkeino -, liikenne ja ympäristökeskus.
*Valmennuspäivien sisällöt:
1.valmennus ke 3.2. klo 12-16
Johdatus palvelumuotoiluun ja muotoiluajatteluun
– Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa ja miksi se on ajankohtainen?
– Lähtökohtana muotoiluajattelun perusteiden ymmärtäminen.
– Palvelumuotoilun prosessimallin esittely pääkohdin.
– Asiakaskokemus on mielikuvakokemus – mistä mielteet syntyvät?
– Empaattinen asiakkaan kohtaaminen – mitä ja miten se saavutetaan?
– Mitä uutta palvelumuotoilu on tuonut palveluiden kehittämiseen?
– Mihin palvelumuotoilua voi soveltaa?
2. valmennus ke 17.2. klo 12-16
Palvelumuotoilun prosessi – OSA I
– Eritellään ja ymmärretään palvelumuotoilun prosessin keskeiset alkuvaiheet: 1. tutkija ja määrittele; 2. ymmärrä ja kartoita.
– Työkaluja ja menetelmiä vaiheiden 1. ja 2. käytännön soveltamiseen.
– Palvelupolku – asiakkaan palvelutuokiot ja kontaktipisteet.
– Palvelumuotoilun oikean yritys-casen esittely.
3. valmennus ke 10.3. klo 12-16
Palvelumuotoilun prosessi – OSA II
– Eritellään ja ymmärretään palvelumuotoilun prosessin seuraavat vaiheet: 3. kehitä ja ideoi; 4. toimita ratkaisu.
– Työkaluja ja menetelmiä vaiheiden 3. ja 4. käytännön soveltamiseen.
– Palvelumuotoilun oikean yritys-casen esittely ja caseen liittyneen työkalun harjoittelu yhdessä.
– Organisaation sisäisen palvelumuotoilun merkitys yrityksen menestystekijänä.
4. valmennus ma 22.3. klo 12-16
Palvelumuotoilun johtaminen
– Palvelumuotoilun projektin suunnittelu ja sen johtaminen.
– Palvelumuotoilun eri tasoja yrityksessä.
– Vinkkejä onnistuneeseen palvelun muotoiluun.
– Kohti muotoilulähtöistä organisaatiota – mitä pitää ottaa huomioon?
– Palvelumuotoilun briefin merkitys, mikäli palvelumuotoilu tilataan yrityksen ulkopuolelta.
– Yhteenveto valmennuskokonaisuudesta.
Lisätietoja valmennuksesta:
Marjo Kamila, +358 40 502 2690, marjo.kamila@netikka.fi
Kirsi Mättölä, +358 44 036 1606, kirsi.mattola@mikseimikkeli.fi
Veera Manninen, +358 50 4780 771, veera.manninen@mikseimikkeli.fi
- Ajankohta:
- Paikka: